19 Az isteni győzelem öröméneke. 1Ezután nagy sereg örömujjongását hallottam a mennyben:
"Alleluja! Üdv, dicsőség és hatalom Istenünknek!
2Igazak és jogosak ítéletei! Elítélte a nagy parázna asszonyt, aki paráznaságával megrontotta a földet. Megbosszulta szolgáinak vérét, mely annak kezéhez tapad."
3És újra kiáltották: "Alleluja! Füstje fölszáll örökkön-örökké." 4Erre a huszonnégy vén és a négy élőlény arcra borulva imádta a trónon ülő Istent és így kiáltott: "Úgy legyen! Alleluja!"
A győzelmi ének. 5A trón felől pedig szózat tört elő: "Dicsérjétek Istenünket, ti szolgái mind, 
S akik őt félitek, kicsinyek és nagyok."
6Akkor nagy sereg énekét hallottam, mely sok víz zúgásához és erős mennydörgés robajához hasonlított: "Alleluja! Az Úr, mindenható Istenünk, átvette az uralmat. Örvendezzünk, ujjongjunk és dicsőítsük őt! 7Elérkezett a Bárány menyegzőjének napja. 8Jegyese fölkészült: Méltó volt arra, hogy ragyogó fehér gyolcsba öltözzék." A gyolcs a szentek igaz cselekedeteit jelenti.

9Akkor így szólt hozzám: "Jegyezd föl: Boldogok a Bárány menyegzős lakomájára hivatalosak!" és hozzáfűzte: "Ezek Isten igaz igéi." 10Lába elé borultam, hogy imádjam, de ő így szólt hozzám: "Vigyázz ne (tedd)! Csak Istent imádd! Én csak szolgatársad vagyok és testvéreidé, akik tanúságot tesznek Jézusról. A Jézusról tett tanúság a prófétálás lelke.